Structurare si optimizare postari facebook/ youtube / instagram

Voi incerca sa scriu un mic ghid pentru a ajuta pe cei ce isi creaza continut de produs pe facebook/ instagram /youtube. Acest articol este bazat doar pe cunostintele acumulate de mine si fara pretentii de a fi cel mai bun/ cel mai complet sau cel mai corect, incerc doar sa adun la un loc niste informatii pentru membrii grupului Knife.Makers.Romania de pe Facebook.

Primul lucru pe care trebuie sa il faceti este sa renuntati la postarea din impuls, pregatiti produsul, ganditi-va la continut-ul pe care urmeaza sa il postati si tipul acestuia(exista mai multe tipuri de continut ce il puteti crea, poze, film prezentare, text prezentare ), ganditi-va la locatia in care veti posta continutul (facebook/instagram , youtube, pagini web)

Creati-va corect spatiile de postare. Pe Facebook trebuie sa aveti pagina dedicata activitatii voastre, Instagram link-at cu Pagina Facebook, canal youtube dedicat activitatii.

In functie de tipul continutului postati in ordinea corecta si link-ati sursele intre ele corect.

Continut tip poze + descriere

Orice continut sau tip trebuie postat in locatia in care dorim sa atragem traficul de calitate(adica unde vrem sa ajunga vizitatorii interesati de produs). Daca cele mai valoroase si complete informatii despre produs si alte activitati sau produse se afla in pagina FB acolo postati prima oara si apoi faceti share in alte platforme sau locatii. Daca aveti o pagina web ce contine detalii despre produse si activitati, aceea este locatia corecta. Dupa postarea principala veti distribui continutul pe pagina, grupuri, instagram si eventual youtube(cazul youtube va fi detaliat mai jos)

Creati continut complet in pagina sursa, nu faceti vizitatorii sa caute frustrati informatii sau detalii, vor parasi pagina/postul (lipsa pret-macar orientativ/dimensiuni/detalii tehnice/descriere)

Continut Video

Postat pe Youtube nu FB!!!

Si am sa explic de ce:

Pe Youtube aveti mai multe avantaje la postarea si vizionarea unui film(rezolutii diferite pentru conectiunea fiecarui vizitator), integrare facila in toate platformele in care vreti sa faceti share, statistici detaliate despre tipul de vizitatori/ timpi de vizionare/ore de trafic, posibilitate in descrierea sa adaugati link-uri catre alte surse de informare . Youtube are posibilitatea de monetizare daca veti aduna deajuns trafic in timp. Youtube are un algoritm prin care va va recomanda userilor lor in functie de interesele acestora si puteti castiga trafic nou si chiar ajunge in trend.

Youtube are trafic pe continut de calitate mult mai buna decat facebook, adica algoritmul de recomandari google/youtube este mult mai performant decat algoritmul FB.

Facand share la continut Youtube in alte platforme precum Pagini FB. Grupuri, Instagram, Website Tot traficul cules din aceste surse va fi contorizat de YT si va va ajuta la o clasificare mai buna pe YT a continutului.

Cand creati continut video nu va repeziti la filmat si atat. Ganditi-va intaii la durata filmului (film prezentare produs 1-2 minute dar sa aiba cat mai mult continut) si la ce va contine, faceti o lista de scene si durata aproximativa a acestora, daca doriti sa adaugari explicatii sonore (si va recomand acest lucru ) faceti un script la ceea ce o sa spuneti in fiecare scena. Puteti folosi desene pe o hartie cu fiecare scene stadiu al filmilui in care sa schitati ce va fi acolo si ca descriere sa adaugati pentru fiecare SE VEDE x detaliu sau actiuni SE VEDE  deplasarea obiectului catre/dela/se roteste in pozitia se focalizeaza pe/ se folosete la/ descrie miscarea x . Pentru fiecare scena sa aveti SE AUDE / SPUN CA/ DESCRIU CUTARE/ (observati ca am subiliant SE VEDE / SE AUDE + actiuni  este foarte important ce se aude si se vede ganditi in acesti termeni si va creste calitatea continutului)

In acest fel veti reusi sa creati un continut video consistent si de calitate.